DRAGOS KK EVİ

DRG K (1)
DRG K (2)
DRG K (3)
DRG K (5)
DRG K (6)
DRG K (7)
DRG K (10)
DRG K (11)
DRG K (14)
DRG K (15)
DRG K (16)
DRG K (17)
DRG K (18)
DRG K (19)
DRG K (20)
DRG K (21)
DRG K (23)
DRG K (24)
DRG K (26)
DRG K (27)
DRG K (29)
DRG K (30)
DRG K (31)
DRG K (32)
DRG K (34)
DRG K (35)
DRG K (36)
DRG K (37)
DRG K (38)
DRG K (39)
previous arrow
next arrow
Exit full screenEnter Full screen
 

 

DRAGOS KK EVİ

Dragos, İstanbul
2017 | Ev

 

KK Evi, dört kişilik bir aile için tasarlandı. Ev sahipleri, evin arazisini uzun zaman önce satın almış ve Dragos’daki imar faaliyetlerinin durdurulması sebebi ile beklemişti. Bu süre boyunca bolca fikir ve hayal biriktiren ev sahipleri bu evin herşeyi ile onların evi olmasını ve hem tasarım hem de inşaat sürecinin bir parçası olmak istiyordu.

Yapının tasarım süreci boyunca ev sahipleri ile çok yakın çalışıldı ve iç kurguda onların günlük yaşam pratikleri öncelikli dikkate alındı. Mimari açıdan konu müstakil bir ev olduğu için ilk günden itibaren içinde yaşayacak olan ailenin evi kendi evleri olarak hissetmeleri önemli olduğu kadar evin yere ait olması da önemliydi.

Yoğunlukla müstakil evlerin olduğu Dragos’da evlerin neredeyse tamamının etrafı duvarlarla çevriliydi. Özellikle yol altı parsellerde evlerin cepheleri hem güvenlik hem de topografya ve manzara sebebi ile sokağa kapalı ve bahçeye yani denize açık olarak kurgulanmıştı. Yol altı bir parselde olan KK Evi’ni tasarlarken benzerlerinde olan dışarıya kapalı manzaraya açık cephe kurgusunu bir adım öteye taşımak, farklı işlevleri sebebi ile duvarlarla ayrılan mekanları görsel ilişkiler kurarak içeride bağlamak hedeflendi.

İmar kurallarının el verdiği ölçüde yaşama mekanı olan salon iki katlı bir hacim olarak tasarlandı ve ev sahiplerinin yatak odalarının olduğu üst katın koridoru salon galerisine açıldı. Bu şekilde evin yoğunluklu kullanılacak iki katı hem görsel hem de mekansal olarak birbiri ile ilişkilendirilmiş oldu. Ayrıca bahçe cephesindeki kütle hareketi ile evin farklı katları arasında birbiri ile ilişki kuran bakış açıları, perspektifler yakalandı.

İnşaat sürecinde ev sahiplerinin özel sebeplerle İzmir’e taşınması sonucunda, sıkı bir ortak çalışma pratiği olarak başlayan süreç değişti. Bu değişimin iki farklı etkisi oldu. Bir yandan artık kendilerinin kullanmayacakları evin bazı malzeme ve ekipmanlarından vazgeçildi. Diğer yandan da iç mekanların önemli bir bileşeni olan sabit mobilyalar, donanımlar, renkler vs. tamamen bizim tercihimize bırakıldı.